Teperics, KárolyKelemen, Dávid2017-12-152017-12-152017http://hdl.handle.net/2437/246550A szakdolgozatban a földrajz tantárgy megváltozott szerepkörének, a tananyag mennyiségi és minőségi átalakulásának bemutatását tűztem ki célul, kiemelten a szakképzésben, a szakgimnáziumi oktatásban. Vizsgálataim másik iránya a szakgimnáziumokban bevezetett komplex természettudományos tantárgy földrajzi tananyagtartalmának elemzése, annak súlyaránya a többi tudományhoz képest. A téma vizsgálatát a nemzeti alaptanterv, a szakgimnáziumi, szakközépiskolai és gimnáziumi kerettantervek alapján végeztem, kiegészítve a nyomatott és elektronikus úton elérhető tanulmányokkal. A komplex természettudományos tantárgy 2016-os bevezetése miatt még nincs elég, a témát illetően releváns szakirodalom, ezért itt döntően saját megfigyelési tapasztalatokra és szaktanárok véleményére szorítkoztam.25huföldrajz, szakképzés, szakgimnázium, komplex természettudományA földrajz tantárgy szerepének változása a szakképzésben, kiemelten a szakgimnáziumi oktatásbanDEENK Témalista::Neveléstudomány