Ujhelyi, MáriaKarmazin, GyörgySzécsi, Gabriella2013-03-292013-03-2920132013-03-29http://hdl.handle.net/2437/163244A 2008-as pénzügyi és gazdasági világválság jelentős hatással volt minden vállalat életére. A vállalatoknak gyorsan kellett reagálniuk a piac, változó elvárásaihoz, miközben folyamatosan és turbulensen változott a külső gazdasági környezet, a megrendelők elvárásai és a versenytársak piaci magatartása. A változások sorozatával találták szembe magukat a vállalatvezetők és számos olyan új döntési helyzetbe kerültek, amelyekkel korábban még nem találkoztak. Egyszerre kellett a napi működés stabilitását irányítaniuk, azzal a feltétellel, hogy az általuk vezetett szervezet rugalmasan tudjon nap, mint nap alakulni a gazdasági környezet indukálta változásokhoz és közben gondolkodni azokon a válság stratégiákon és lépéseken, amelyek segíthetnek a vállalat piaci részarányának megőrzésében, esetleg annak növelésében. A vezetőknek új elvárásokkal kellett szembenézniük saját vezetői kompetenciájukat és a vállalatban alkalmazott vezetési stílust illetően is. De milyen a jó vezető? Aki képes a válság ellenére piaci részarányt növelni, árbevétel-növekedést és/vagy eredményesség-javulást elérni? Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie a recessziós időszakban egy sikeres vezetőnek? Milyen kompetenciákkal rendelkeznek a női vezetők, amelyeknek köszönhetően talán, eredményesebbek lehetnek a férfivezetők által uralt világban? Szakdolgozatomban a fenti kérdésekre keresem a választ, figyelembe véve azt a tényt, hogy az eredményes vezetői létnek nem létezik egy egységes receptje, azonban a válságban sikerrel alkalmazott vezetői szerepek megfigyelése és bemutatása tanulságként szolgálhat a vállalkozások vezetőinek számára a jövőre nézve.78 oldalhuvezetői kompetenciák2008-as pénzügyi és gazdasági világválságváltozáskezelésvezetői hitelességrugalmasságVezetői kompetenciák szerepe a válságstratégiákbanVáltozó elvárások a változó világbanDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsmentno_restriction