Vargáné Nagy, AnikóKohári, Panni2025-06-112025-06-112025-04-07https://hdl.handle.net/2437/391175Szakdolgozatomban az óvodáskorú gyermekek digitális eszközhasználatát vizsgáltam, különös tekintettel a szülői szerepekre és az óvodai környezetben előforduló eszközhasználatra. A vizsgálat célja annak feltárása volt, hogy a digitális eszközök milyen módon jelennek meg a gyermekek életében, és milyen hatással vannak fejlődésükre a szülők, valamint az óvodapedagógusok szabályozó és példamutató szerepe által. Az elméleti háttérben bemutattam a média történetét és társadalmi hatásait, a digitális generációk jellemzőit, az óvodáskorú gyermekek fejlődésének sajátosságait, a családi és óvodai nevelés jelentőségét, valamint az IKT eszközök szerepét a gyermekek fejlődésében és nevelésében. A vizsgálat során kvalitatív és kvantitatív módszert alkalmaztam: online kérdőívet a szülők és óvodapedagógusok körében, valamint félig strukturált interjúkat az óvodás korú gyermekekkel.60huIKT eszközökóvodás korú gyermekekdigitális eszközhasználatszülői attitűdökgyermeki fejlődésKis kéz, nagy kijelző- Az óvodás korú gyermekek digitális eszközhasználatának vizsgálata szülői, óvodapedagógusi és gyermeki nézőpontbólNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.