Bihari, IldikóMokánszki, Zsanett2021-05-192021-05-192021http://hdl.handle.net/2437/309939Dolgozatomban a hátrányos helyzetű szakközépiskolai tanulók nem kognitív készségeit vizsgálom. Kutatásom célja feltárni, a hátrányos helyzet és a nem kognitív készségek közötti összefüggést. A vizsgálat eredményeinek kimutatását félig strukturált interjúk felvételével kívántam elérni, melyet a jelenlegi járványhelyzetre való tekintettel az online térben készítettem el. Ennek felvételét követően eredményeimet a tartalomelemzés módszereivel vizsgáltam.. A vizsgálat relevanciája napjaink változó követelményrendszerének és munkaerőpiaci elvárásainak előmozdítója. A téma szakirodalmi áttekintésében a nem kognitív készségek fogalmi sokszínűsége is tükrözi annak összetettségét, ennek érdekében a kommunikációs készség és a problémamegoldó készség kiemelésére és annak vizsgálatára törekedtem. Mind a szakirodalom, mid a gyakorlati részt képző interjúk során felvázolható az, hogy a hátrányos helyzetű szakközépiskolás tanulók esetében a fokozott családi és iskolai szocializáció összehangolt működése milyen előnyös hatást fejthet ki a tanulók számára a nem kognitív készségek alakulása szempontjából.34huhátrányos helyzetnem kognitív készségekproblémamegoldó készségkommunikációs készségcsaládoktatásA hátrányos helyzetű szakközépiskolás tanulók nem kognitív készségeinek vizsgálataDEENK Témalista::Társadalomtudományok