Balogh, LászlóVarga, Bernadett2017-05-112017-05-112017-04-12http://hdl.handle.net/2437/240069Dolgozatomban a Debreceni Szakképzési Centrum Povolny Ferenc Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Szakiskolája komplex tehetségfejlesztő programját ismertettem. Mindezek elméleti bevezetéseként szakirodalmi áttekintést adtam a tehetség fogalmáról és a többtényezős tehetségmodellek fejlődéséről. Ezt követően, mivel a tehetség keresésének és azonosításának kiemelkedő szerepe van a tehetséggondozó stratégia szempontjából, az ehhez kapcsolódó alapelvekről, fázisokról, módszerekről és az azonosítás funkciójáról is szóltam. A tehetségfejlesztő program bemutatásakor – ez dolgozatom leghangsúlyosabb része – igyekeztem minél pontosabb történeti áttekintést adni a 2013 óta működő programunkról. Végül a program tartalmi elemeit is részletesen ismertettem. A tartalmi elemek - az erős oldal fejlesztése, a gyenge oldal fejlesztése, a megfelelő légkör megteremtése és a lazító programok - a 2013 óta eltelt időnek, tapasztalatoknak, lehetőségeknek köszönhetően több ponton változtak, így a legjelentősebb változásokról is említést tettem.42hutehetséggondozásjó gyakorlatPovolnyJó gyakorlat a Povolnyban megvalósuló tehetséggondozásbanDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia