Bérczes, Attila JenőNagy, Adrienn2006-08-032006-08-0320052006-08-03http://hdl.handle.net/2437/354Ahhoz, hogy valaki matematikai versenyeken jó eredményeket érjen el, bizony sok munka szükséges. Nem elég a tehetség, az érzék; a feladatmegoldást, a matematikai gondolkodást tanulni is kell. Haszonnal forgathatók a különböző feladatgyűjtemények, érdemes részt venni a KÖMAL pontversenyein, és elolvasni, visszaellenőrizni a megoldásokat. Szakdolgozatom fő fejezetével a példatárak számát szerettem volna növelni. Próbáltam minden olyan területről feladatokat gyűjteni, melyekkel megismerkednek a tanulók középiskolai tanulmányaik során. A matematika-könyvekből, példatárakból sok jó módszert, trükköt lehet ellesni, ez később a diákok segítségére lehet a versenyeken. Fontos, hogy saját hibáikból is nagyon sokat tanulhatnak. A feladatmegoldáshoz, jó ötletekhez szükséges intuíció nem feltétlen velünk született tulajdonság. Ezt nemcsak lehet tanulni, de kell is. Attól még, hogy valaki nem ügyes problémamegoldó, megtapasztalhatja a matematika örömét a meglepő tételekben, logikus gondolatmenetekben. A problémamegoldás kemény munka. A versenyeken sosem a vetélytársakkal, az ellenfelekkel, mindig a példákkal kell megküzdeni. Dolgozatomban kitértem a versenyek és a tehetséggondozás kapcsolatára is. Célom az volt, hogy dolgozatomat használva a versenyekre készülők elsajátítsák a különböző feladatok megoldására vonatkozó módszereket. Igyekeztem érdekes feladatokat összegyűjteni, leginkább a KÖMAL pontverseny feladataiból válogattam, s törekedtem arra is, hogy egy-egy feladatra több megoldási módszert adjak.53389608 bytesapplication/pdfhuno_restrictionmatematika versenyektehetséggondozásKömalszakköri feladatokVersenyfeladatok a középiskolában