Pető, IldikóKovács-Csatári, Annamária2024-06-172024-06-172024-03-29https://hdl.handle.net/2437/373139A dolgozat első része a 2010 utáni angol-amerikai szakirodalom metaanalízisével foglalja össze a legfrissebb ismereteket a diszlexiás tanulók angol nyelv oktatásának témakörében a négy idegen nyelvi alapkészség - írás-, olvasás-, beszédkészség és hallott szöveg értésének készsége - területén megjelenő, a diszlexia specifikus jellemzőiből eredő készségdeficiteket. A dolgozat második része a készségdeficitek ismeretében alkalmazható, az angol anyanyelvoktatás területén már hatékonynak bizonyult jó gyakorlatok közül ismeretet olyan módszereket, tananyagokat és programokat, amelyek kis változtatással, célszerű válogatással befogadhatóvá tehetők diszlexiás nyelvtanulók számára. Az ismertetett módszerek, tananyagok és programok a dolgozat első részéhez hasonlóan a négy alapkészséghez kapcsolódóan kerülnek bemutatásra, és kiegészülnek a szókincs és nyelvtani ismeretek tanításához használható módszertani javaslatokkal.60hutanulási zavardiszlexianyelvoktatáslogopédiaHogyan tanítsuk meg angolul?Jó gyakorlatok az angol anyanyelv oktatás iskolai módszereiből az angol mint idegen nyelv tanítására diszlexiás tanulók eseténHow should we teach them English? Best practices of teaching English as an L1 to teach English as an L2 to dyslexic studentsNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.