Gortka-Rákó, ErzsébetSzántóné Palsák, Nóra2018-10-172018-10-172018-10-17http://hdl.handle.net/2437/257641A mindennapjainkhoz hozzátartoznak a konfliktusok. Bármennyire is szeretnénk ezek elkerülése lehetetlen. A konfliktusok bemutatására az iskolai színteret választottam. Kutatásomat a tuzséri Lónyay Menyhért Általános Iskolában végeztem. Ez a színtér megfelelő a konfliktushelyzetek bemutatására, hiszen itt egy bonyolult többszereplős kapcsolati háló alakult ki, alá- és fölérendeltségi viszonyokkal. Az iskolai élet szereplői a tanárok, diákok és a szülők.Ezen szereplők egymás közötti kapcsolatait, konfliktusait vizsgálom esettanulmányokkal és kérdőíves vizsgálattal.Arra is kíváncsi voltam, hogy milyen konfliktus helyzetek alakulnak ki a vizsgált intézményben, és ezeket, hogyan oldják meg egy olyan iskolában, ahol a hátrányos helyzetű tanulók száma jelentős. Az intézményben a pedagógusok milyen konfliktushelyzetekkel találkoznak és azokat hogyan oldják meg.78hukonfliktushátrányos helyzetiskolai nevelésProblémamegoldás és konfliktuskezelés gyakorlata intézményembenDEENK Témalista::Neveléstudomány