Pálfi, SándorPór-Tóth, Anita2020-03-312020-03-312020-03http://hdl.handle.net/2437/282864A témaválasztás aktualitását a napjainkban megfigyelhető együttnevelésre való törekvések adták. A szakdolgozatban a sajátos nevelési igényű tanulók és szüleik véleményét, valamint a velük foglalkozó pedagógusok attitűdjét vizsgáltam az inklúzív neveléssel, oktatással kapcsolatban. Kutatásom során az Inklúziós index segédanyagait használva kívánom elérni, hogy az inklúzióval kapcsolatos célkitűzések megvalósításra kerüljenek, a tanítási, tanulási folyamatban való részvétel növekedjen. A feltárt adatokkal kiindulópontot kívánok adni az előmozdítást szolgáló beavatkozások elősegítéséhez, amely várhatóan hozzájárul a befogadó iskolák kialakulásához.39huinklúzióintegrációsajátos nevelési igényAz inklúzióhoz vezető utak a Hortobágyi Petőfi Sándor Általános Iskola és KollégiumbanDEENK Témalista::Neveléstudomány