Szűcs, TímeaTaskovics, Tamara2025-04-142025-04-142024-10-16https://hdl.handle.net/2437/389104A dolgozat a pályakezdő tanárok nehézségeit és kihívásait vizsgálja a tanári pálya korai szakaszában. A kutatás rávilágít arra, hogy a tanárok nemcsak tudást közvetítenek, hanem kulcsszerepet játszanak a diákok kognitív, érzelmi, szociális és fizikai fejlődésében is. Különösen a pályakezdő tanárok számos kihívással néznek szembe, mint például az osztálytermi menedzsment, a tananyagtervezés, valamint a szakmai közösségbe való beilleszkedés. A kutatás részletes kérdőívek segítségével gyűjtött adatokat a pályakezdő tanárok tapasztalatairól és a sikeres szakmai beilleszkedéshez szükséges támogatásokról. Az eredmények rámutatnak, hogy a kezdő tanárok számára az osztálytermi fegyelem fenntartása és a hatékony tanulási környezet kialakítása jelentős kihívást jelent.50huTanári identitásPedagógiai módszerekKezdő tanári nehézségekFegyelmezési technikákSzakmai közösségTanári önértékelésTanári stresszkezelésPályakezdő támogatásTanári mentorálásOktatási innovációkEgy kezdő tanár nehézségei és kihívásai a tanári pályánNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.