Bíró, GyulaJuhászné, Petri Hajnalka2014-05-292014-05-292014-05-292014-05-29http://hdl.handle.net/2437/193561A dolgozatomban bemutatom azt, hogy ahogyan egy pedagógus fontos egy gyermek életében, olyannyira fontos egy vezető személyisége a nevelőtestületében. A vezetési folyamat, a vezetés funkcióinak megismerése, elsajátítása mennyire függ össze az igazgató alkalmasságával, vezetői magatartásával, vezetési stílusával a gyakorlatban. Felvázolom az intézmények lehetséges szervezeti kultúráját, majd tanulmányozom saját intézményem – a Gyulai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Dürer Albert Tagintézményének iskolai légkörét, vezetőjét abból a szempontból, hogy személyisége mennyiben határozza meg az iskola légkörét. Így két fő részre tagolódik a dolgozat: 1. A vezetés folyamata, a vezető személyisége, a vezetés funkciója, az igazgató személyiségének általános ismertetése 2. Saját igazgatói affinitásom, attitűdöm, valamint az intézményem légkörének elemzése. Vizsgálatom eredményeként bizonyítani szeretném, hogy szoros összefüggés figyelhető meg egy intézmény általános munkahelyi klímája és az intézményt vezető személy/személyek emberi, vezetői hozzáállása között.72huvezetőigazgatóAz igazgatói attitűd hatása az intézményi légkörreDEENK Témalista::Társadalomtudományok