Mező, KatalinNagyházi, Andrea2022-03-162022-03-162022http://hdl.handle.net/2437/329272A szakdolgozat első része az inklúzió elméleti hátterével foglalkozik. Többféle megközelítésből vizsgálja az inklúzió fogalmát, szemléletét, az inkluzív oktatás feltételeit. Majd kitekintést nyerünk nemzetközi szinten az inklúzió terjedésével kapcsolatban, illetve megismerhetjük a hazai helyzetképet. Bemutatja az Inklúziós Indexet, melyet megjelenése óta számos oktatási intézmény használ inkluzív intézményfejlesztés céljából. A dolgozat kitér a fejlesztő-differenciáló pedagógus jelentőségére, feladataira az inkluzív szemlélet kialakítása, fejlesztése szempontjából. A szakdolgozat második része bemutatja a Debreceni Hatvani István Általános Iskola inkluzív osztályának működését, az intézményt érintő személyi, tárgyi, módszertani változásokat. A dolgozat ismerteti az iskolában felvett Inklúziós Index folyamatát, eredményeit.53huinkluzív nevelésiskolai nevelésInklúziós IndexAz inkluzív osztály működése a Debreceni Hatvani István Általános Iskolában.DEENK Témalista::Neveléstudomány