Kondé Zoltánné Inántsy-Pap, JuditBokor, Árnika2016-05-142016-05-142016-03-29http://hdl.handle.net/2437/227396A szakirodalmi áttekintésben a gyerekek kortárskapcsolatainak jellemzőit mutattam be, kitértem az osztályon belüli szociometriai státuszra, az egyes státuszokba tartozó gyerekek jellemzőire, illetve a státuszok azonosításának módjaira. Emellett bemutattam a barátságok kialakulásában jelentős szerepet játszó tényezőket, melyben a hasonlóság kiemelt szerepet kap. Kutatásomban megvizsgáltam, hogy az egyes szociometriai státuszba tartozó gyerekek között lévő eltérő jellemzők felfedezhetők-e egy projektív tesztben is, különös tekintettel a népszerű és népszerűtlen gyerekekre. Emellett kitértem arra is, hogy a baráti párok hasonlósága megjelenik-e egy projektív tesztben adott választásaikban is. Vizsgálatom során ezek a kérdések beigazolódtak, vagyis szignifikáns eltérés van a népszerű és népszerűtlen gyerekekre jellemző tulajdonságokban, illetve a baráti párok hasonlósága a választásaikban is megjelenik. Dolgozatomban alátámasztást nyert az a kevésbé vizsgált megállapítás is, hogy a pedagógusok torzan ítélik meg a diákjaik társas helyzetét, nem képesek kilépni a saját, felnőtt perspektívájukból.58hukortárskapcsolatokbarátságnépszerűségprojektív tesztszociometriaratingtanári megítélésA társ választásának motivációit vizsgáló projektív teszt felhasználásának lehetőségei a kortárskapcsolatok kutatásábanDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia