Balázs-Földi, EmeseKiss, Sára2024-06-172024-06-172024-04-09https://hdl.handle.net/2437/372847A mai gyerekeket a születésüktől fogva digitális eszközök veszik körül, és ezek mindennapi életünk szerves részét képezik. A tanulást-, tanítást támogató eszközök és alkalmazások, az adatkezelő rendszerek, illetve az iskolai ügyintézést támogató informatikai berendezések új típusú tanítási eljárásokat követelnek meg. A szakdolgozatban az általános iskolában tanító gyógypedagógusok és többségi pedagógusok digitális eszközhasználatát vizsgáltuk. Egy kérdőíves vizsgálat során adatokat gyűjtöttünk arról, hogy a gyógypedagógusok és többségi pedagógusok milyen infokommunikációs eszközöket szoktak használni a munkájuk során, rendelkeznek-e digitális kompetenciákkal, és milyen véleménnyel vannak ezeknek az eszközöknek a hatásairól. Ez az összetett megközelítés lehetővé teszi, hogy külön megfigyeljük a gyógypedagógusok és a többségi pedagógusok csoportját, így feltárhatjuk a lehetséges különbségeket, és megtaláljuk ezeknek a különbségeknek az okait.55huIKT eszközöktanulásban akadályozottak,IKT eszközhasználatA gyógypedagógusok és a többségi pedagógusok digitális eszközhasználata a gyakorlatbanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.