Mező, KatalinVinczéné Márföldi, Tünde2024-06-172024-06-172024-04-04https://hdl.handle.net/2437/373133A szakdolgozat célja, hogy bemutassa, milyen fejlesztési lehetőségek kínálkoznak az ének-zene tantárgy keretein belül. A dolgozat első felében az egyes fejlődési szakaszokat tekintjük át az ének-zenei nevelés szempontjából egészen születéstől fogva felső tagozattal bezárólag. Majd röviden megnézzük az ének-zene tantárgy helyzetét az oktatásban. A szakdolgozat második felében bemutatásra kerül a három fejlesztési terület: az emlékezet, a figyelem és az észlelés. Az észlelésnél külön szót ejtünk a zenei észlelésről. Ezt követően a fejlesztési lehetőségeket próbálja feltárni a dolgozat, kimondottan az ének-zene tantárgyra fókuszálva, az egyes fejlesztési területeket külön-külön lebontva, a 3 területre összpontosítva.36huének-zenefejlesztésemlékezetfigyelemészlelésFejlesztési lehetőségek felső tagozaton az ének-zene tantárgy keretein belül fejlesztőpedagógus szemmelNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.