Kovács, Kármen2021-07-012021-07-012009-12-21Competitio, Évf. 8 szám 2 (2009) ,1588-9645https://hdl.handle.net/2437/320377The amount of advertising investments is increasing dynamically worldwide, but returns are decreasing significantly. This is largely the consequence of growing market competition. In connection with this I analyze the role of advertising and the effect of advertising on demand and competition, then I study the relation between advertising and economic growth in this paper. I have conducted a survey among European countries to scrutinize the relation between advertising expenditures. My other assumption had to be rejected as a positive relation does not exist between GDP per capita and advertising investment rate. Journal of Economic Literature (JEL) classification: D21, E01, M21, M37A reklámberuházások mértéke világszerte dinamikusan növekszik, megtérülésük viszont jelentősen mérséklődik; ez nagyban az erősödő piaci verseny következménye. Tanulmányomban ehhez kapcsolódóan elemzem a reklám szerepét, valamint a keresletre és a versenyre gyakorolt hatását, majd ezt követően a reklám és a gazdasági növekedés összefüggéseivel foglalkozom. Az európai országok körében végzett, a reklámráfordtások növekedésének mértéke közti negatív korrelációra vonatkozó hipotézisem igazolódott. Az a feltevésem pedig, hogy az egy főre eső GDP és a reklámráfordítások GDP-n belüli arányának nagysága között pozitív kapcsolat áll fenn, elutasításra került. Journal of Economic Literature (JEL) kód: D21, E01, M21, M37application/pdfreklámberuházások versenyre gyakorolt hatásának és gazdasági növekedéssel való összefüggéseinek vizsgálatafolyóiratcikkOpen AccessCompetitiohttps://doi.org/10.21845/comp/2009/2/5Competitio28Com2939-7324