Olajos, TímeaTóthová, Anita2016-05-142016-05-142016-04-07http://hdl.handle.net/2437/227417E dolgozat a szociálisan hátrányos helyzetű középiskolás diákokkal foglalkozik. Szlovákiai magyar tanítási nyelvű szakközépiskolákban végeztünk összehasonlítást hátrányos és nem hátrányos helyzetű diákokkal a középpontban. A dolgozat olyan témákat ölel fel, mint a tanulási motiváció, az iskolai teljesítmény, az alulteljesítés, és iskolai szorongás, de olyan témákat is bele vettünk, mint az életstílussal való elégedettség. Célunk ezzel felhívni az ottani iskolák vezetőségének figyelmét arra, hogy milyen fontos törődniük diákjaikkal e téren is.62huHátrányos helyzettanulási motivációiskolai teljesítményteljesítményigényalulteljesítésiskolai szorongáséletstílussal való elégedettségMennyire hátrány a hátrányos helyzet? Avagy: szociálisan hátrányos és nem hátrányos helyzetű középiskolások összehasonlítása tanulással, énhatékonysággal, életelégedettséggel és attitűdökkel a középpontban.DEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia