Mátrai, Norbert ZoltánPorcs-Doszpoly, Judit2025-06-172025-06-172025https://hdl.handle.net/2437/393125Hogyan lehet egy vezetői asszisztens lean gondolkodású? Milyen feladatokban tud folyamatfejlesztési javasotokat adni és bevezetni irodai környezetben? Mindkét téma: a lean office és az asszisztensi munkakör sem rendelkezik a legjobban kutatható szakirodalommal. Dolgozatom célja, hogy bemutassam, egy adminisztratív munkakörű kolléga hatással tud lenni az irodai folyamatokra, a lean eszközeit használva veszteséget tud kiküszöbölni, javíthat egy adminisztratív folyamaton. Három, a munkakörhöz kapcsolódó feladaton át mutatom be az alábbi fejlesztési javaslatokat: • Vezetői megbeszélések struktúrájának optimalizálása: Egy vállalat részére javaslatot teszek egy egységes telephelyi megbeszélés naptár kialakítására, melyhez az 5S módszert alkalmazom a veszteségek felmérésével kiegészítve. • Irodaszer rendelések hatékonyabbá tétele egy üzemi szervezet számára: a hagyományos push rendszerrel ellentétben egy pull rendszerű, kanban és POUS módszerrel kiszámolt új irodaszer rendelési struktúrát alakítok ki. • Új munkavállalók beléptetésében való hatékony onboarding folyamat kialakítása: a value stream mapping módszerrel a vállalat részére feltérképezem a jelenlegi onboarding folyamatban lévő hibákat egy jelenállapot térkép segítségével, majd felvázolom és kifejtem a jövőállapot térképen a fejlesztési lehetőségeket.43huLean asszisztens, Folyamatoptimalizálás, Lean officeA lean szemléletű vezetői asszisztens szerepe a vállalat hatékony adminisztratív folyamatainak kialakításábanMűszaki tudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.