Balázs- Földi, EmeseJuhász, Odett Nikol2024-06-172024-06-172024-04-04https://hdl.handle.net/2437/373174Jelen dolgozat célja a többségi iskolában dolgozó pedagógusok és a gyógypedagógusok közös munkafolyamatának feltérképezése, illetve hogyan és milyen mértékben dolgoznak együtt és beszélhetünk-e szakmaközi együttműködésről. Többek között azokra a kérdésekre keressük a választ, hogy kitől/kiktől kérnek segítséget, ha egy tanulónál problémát észlelnek, mennyire állnak szoros kapcsolatban egymással. Kíváncsiak voltunk arra, mennyire valósul meg a mindennapi kommunikáció, továbbá mely intézményekkel tartják a kapcsolatot és kikkel működnek együtt különböző tájékoztató jellegű óráknak a megtartása érdekében. A téma vizsgálata egy saját készítésű online kérdőívvel zajlott. A kutatásban összesen 77 fő vett részt, amelyből 63 fő többségi pedagógus és 14 fő gyógypedagógus volt. Vizsgálatunk eredményei azt mutatják, hogy a többségi pedagógusok véleménye alapján a team munka sikerességén még javítani kellene, ezzel szemben a gyógypedagógusok válaszaiból azt az eredményt kaptuk, hogy ők több esetben is pozitívan vélekednek az együttműködésről. A különböző ágazatok munkatársaival együtt dolgoznak, de nem mindegyik ágazattal egyformán. A kapott eredmények segítséget nyújthatnak a szakmaközi együttműködés hibáinak feltárásában, amely segítheti a szakemberek sikeres munkáját, a hatékonyabb team munkát.55huteam munkaszakmaközi együttműködéspedagógusgyógypedagógusTeam munka a gyógypedagógiábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.