Gilányi, Attila LászlóBukovinszki, Márk2024-06-212024-06-212024https://hdl.handle.net/2437/374416A szakdolgozatomban látászavarokat szimulálásával foglalkoztam, a modern virtuális valóság technológia által nyújtott lehetőségeket figyelembe véve. Kezdésként ismertetem a virtuális valóságot, mint technológiát. Ezt követően összefoglalom az emberi látás alapjául szolgáló folyamatokat. Ezek után részletesen írok az általam fejlesztett látászavar szimulátor szoftver fejlesztésének lépéseiről. Bemutatom a 3ds Max-ban végzett kezdeti modellezést, majd áttérek a Unity-re, ahol a fejlesztés hátralévő része történt. Részletesen leírom, hogy pontosan milyen módon valósítottam meg a korábban ismertetett látászavarokat shaderek és post-process hatások segítségével.43hulátászavarokvirtuális valóságmodellezésszimulációLátászavarok szimulálása a virtuális valóságbanInformatika::InformációtechnológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.