Vásárhelyi, ÉvaGilányi , AttilaDékány, Kornélia Éva2025-06-162025-06-162025https://hdl.handle.net/2437/391861A dolgozatban ismertetem a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen, illetve annak jogelődjén a matematika tárgyak tanítása során 2015 és 2024 között végzett kísérleteimet. Olyan módszereket kerestem, amelyek segítségével a tanterv megvalósítása mellett, a matematikai tartalom sérülése nélkül elérhető az európai kulcskompetenciák, illetve a kompetenciamotiváció folyamatos fejlesztése. A kísérleteket elsőéves BSc-s hallgatókon (játékosítás, kooperatív technikák, előhívásos tanulás), illetve Msc-s hallgatókon (előhívásos tanulás) végeztem. A dolgozatban a kísérletek körülményeiről, megvalósításáról és eredményeiről számolok be. In the dissertation, I present my experiments conducted between 2015 and 2024 on the teaching of mathematics subjects at the Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, and its legal predecessor. I sought methods that, while implementing the curriculum and without compromising mathematical content, could continuously develop European key competencies and competency motivation. The experiments were carried out with first-year BSc students (gamification, cooperative techniques, retrieval practice) and MSc students (retrieval practice). This dissertation reports on the circumstances, implementation, and results of these experiments.164huMatematika tanítás, hatékonyságnövelés, előhívásos tanulás, játékosítás, kooperatív technikák, Mathematics teaching ,efficiency improvement, retrieval practice, gamification, cooperative techniquesA MATEMATIKATANÍTÁS HATÉKONYSÁGÁNAK NÖVE-LÉSE A NEM SZAKIRÁNYÚ MŰSZAKI FELSŐOKTATÁSBANPhD, doktori értekezésImproving the Effectiveness of Mathematics Education in Non-Specialized Technical Higher EducationMatematika- és számítástudományokTermészettudományok