Juhász, ErikaTóth, Aliz2014-04-302014-04-3020142014-04-30http://hdl.handle.net/2437/190788A szakdolgozatomban elsőként a szervezetfejlesztés fogalmi környezetét tárgyalom, majd feltárom a téma elméleti hátterét. Értekezek arról, hogy a magatartástudományra építő eljárások rendszerében hol helyezkedik el a szervezetfejlesztés, majd kitérek a szervezeti változtatásra irányuló ellenállás és igény kettőségére. Kiemelt részletességgel szólok a szervezetfejlesztés folyamatáról, annak lépéseiről, valamint a szervezetfejlesztés sikeréről, kudarcáról. A tanulmány következő egységét a Social Impact kezdeményezés bemutatása képezi, melynek során említésre kerül a Social Impact Program ötletének megfogalmazása és a program által érintettek köre, végül bemutatom és kritikai szemszögből értékelem a 2013-as szervezetfejlesztés folyamatát. A harmadik blokkban a KÖZ-Pont Ifjúsági Egyesület kerül a figyelem középpontjába, ugyanis itt részletezem az egyesület elnökével és vezetőségi tagjaival készített interjúk eredményeit. Felszínre és bemutatásra kerülnek az interjúalanyok szervezetfejlesztési tapasztalatai és benyomásai. A szervezet tapasztalatai alapján sorba veszem a három Social Impact szervezetfejlesztési folyamat között meghúzódó hasonlóságokat és különbségeket, részletesen bemutatom a 2013-as szervezetfejlesztés folyamatát és eredményeit, továbbá az egyesület szervezetfejlesztés utáni, jelenlegi állapotát.97huszervezetfejlesztésSocial ImpactSzervezetfejlesztés a Social Impact Program tükrébenA debreceni KÖZ-Pont Ifjúsági Egyesület szervezetfejlesztési tapasztalataiDEENK Témalista::Neveléstudomány::Felnőttnevelés