2008-12-042008-12-049631627993http://hdl.handle.net/2437/42098A szerző ebben a munkájában arra vállalkozik, hogy képet adjon az európai és az Európán kívüli iskolai vizsgákról, különös tekintettel a középiskolai záróvizsgákra és a felsőoktatásba jelentkezők felvételi versenyvizsgáira. Olyan témákat érint, mint az európai érettségi vizsgamodellek hasonlóságai és különbségei, az ázsiai vizsgarendszerek sajátosságai, az Egyesült Államokban kifejlesztett továbbtanulási alkalmassági teszt tartalmi és mérésmetodikai jellemzői, a standardizáció lehetőségei és problémái, a komputerizált tantárgyi feladatbankok működésének szakmai és technikai feltételei. Könyvének az ad rendkívüli aktualitást, hogy évek óta folynak a hazai érettségi korszerűsítésének munkálatai, és elindult a felvételi vizsgák átalakításának folyamata is. A mű megjelenése által olyan ismeretanyaggal gazdagodik a téma iránt érdeklődő olvasóközönség, melyhez eddig csak fáradságos munkával, az idegen nyelvű szakirodalom elolvasásával férhetett hozzá. A könyvet elsősorban oktatási szakembereknek, középiskolai tanároknak, valamint az értékelés, vizsgáztatás kérdéseivel foglalkozó egyetemi, főiskolai hallgatóknak és oktatóknak ajánljuk. Ez utóbbiaknak szemináriumi, sőt vizsgaanyagként is. Minthogy azonban e munka nemcsak rendszerezett elméleti ismereteket, hanem érdekes információkat is tartalmaz a külföldi vizsgáztatás gyakorlatáról, talán a középiskolás diákok és szüleik is szívesen forgatják majd.9631627993http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibJPT00193186bibJPT00193186