Balázs-Földi, EmeseKondrát, Klaudia Csilla2023-04-172023-04-172023-04-17https://hdl.handle.net/2437/349831A fogyatékossággal élő személyek helyzete a társadalomban a mai napig bizonytalan. Befogadásukat számos tényező befolyásolhatja, de az egyik legfontosabb mégis az attitűd. Emiatt is kiemelt fontosságú a tanulók attitűdjeinek formálása, melyekre a velük foglalkozó gyógypedagógusok jelentős hatást gyakorolhatnak. A dolgozat a gyógypedagógusok fogyatékossággal élő személyekkel kapcsolatos attitűdjeit vizsgálja. Nem kérdés, hogy a gyógypedagógusok egy elfogadó attitűddel rendelkeznek a fogyatékos személyek irányában. Azonban az, hogy az integrált vagy a szegregált általános iskolákban dolgozó gyógypedagógusok viszonyulása mutat kedvezőbb képet nem világos. A vizsgálatunk során erre a kérdésre kerestük a választ.51huattitűdfogyatékossággyógypedagógusokGyógypedagógusok fogyatékossággal élő személyekkel kapcsolatos attitűdjeiDEENK Témalista::Neveléstudomány