Bujdosó, MáriaBíró, Tamara2017-04-122017-04-122017-04-11http://hdl.handle.net/2437/237904Dolgozatom témája a magyar népszokások és hagyományőrzés kapcsolata az óvodai nevelés, rajzolás, festés, mintázás, kézi munka területén. Érdeklődésem középpontjában az áll, hogy miként hat a gyermekekre, hogy az őket körülvevő természeti és társadalmi környezetet más perspektívából láthatják, fedezhetik fel, és ez hogyan segít az ismereteik bővítésében, alkotó képességeik fejlődésében. Célom olyan változatos hagyományőrző, népi kézműves tevékenység gyűjtése, mely elő-segíti az óvodáskorú gyermekek szűkebb és tágabb, tárgyi és szellemi környezetének megismerését. Vizsgálom, hogy vizuális nevelésben milyen hatást gyakorol az alkotó-alakító képességeik, kézügyességük, kreativitásuk, művészet iránti fogékonyságuk, vizuális kultúrájuk kibontakoztatásában.Ezeket a kézműves tevékenységeket igyekszem oly módon megválogatni és rendezni, hogy a tanév során a már meglévő és feldolgozandó népszokásokhoz vagy akár új szokás bevezetéséhez kapcsolódjanak.53huóvodai nevelésvizuális neveléshagyományörző technikákHagyományőrzés az óvodai vizuális tevékenységek soránDEENK Témalista::Neveléstudomány