Suppné Tarnay, GyörgyiOlasz, Zsuzsanna2006-08-022006-08-0220052006-08-02http://hdl.handle.net/2437/324Dolgozatomban – egy reprezentatív felmérés alapján – a gimnazista diákok olvasási szokásait vizsgálom.Érdekelni kezdett az, hogy tényleg nem olvasnak a diákok, vagy csak a könyvtárat nem használják rendszeresen. A rendszerváltás óta társadalmi és gazdasági változások következtek be. Napjainkban az információ forradalmát éljük: megnőtt a számítógép (Internet) és a televízió szerepe. A rádió és televízió ma már szinte minden háztartásban megtalálható, és sok helyen a számítógép sem számít luxuscikknek, így a világháló segítségével bármilyen információhoz könnyen és gyorsan hozzájuthat az ember. Ezek nagy hatással vannak az emberek olvasási kultúrájára, és - tapasztalatom szerint – nem jó irányban befolyásolják azt. Sokak véleménye szerint a gyerekekre kifejezetten káros, mert leszoktatja őket az olvasásról, ezáltal nem tud fejlődni a képzelőerejük, fantáziájuk szegényes marad. Ma már rohanó világban élünk, és fontos az, hogy egy információhoz könnyen és gyorsan hozzájussunk, és a gyors információhoz jutást nem mindig a könyvek jelentik. Dolgozatomban arra kerestem a választ, hogy mi lehet az oka annak, hogy a diákok keveset olvasnak, és még kevésbé használják ki a könyvtár által nyújtott lehetőségeket.42239924 bytesapplication/pdfhuno_restrictionolvasásvizsgálatolvasásszociológiaközépiskolások olvasási szokásaiolvasási szokásokA budapesti Semmelweis Ignác Humán Szakképző Iskola és Gimnázium tanulóinak olvasási és könyvtárhasználati szokásai