Gortka-Rákó, ErzsébetKiss, Péterné2016-04-072016-04-072016http://hdl.handle.net/2437/223236A kérdőívre kapott válaszok alapján a pedagógusokra elsősorban a problémamegoldás, míg a dajkákra, technikai dolgozókra az alkalmazkodás illetve a kompromisszumkeresés a legjellemzőbb. Óvodai szinten összesítve a kapott eredményeket megállapítottam, hogy tizenkét fő jó, négy fő kevésbé hatékony stratégiát alkalmaz és két főnek nincs kialakult konfliktuskezelő stratégiája intézményemben. A Problémamegoldó pályák közül intézményemre a „Szakértői szerep szociális ügyességgel” elnevezésű jó stratégia jellemző. Az interjú segítségével még személyesebbé vált az információgyűjtés. Megtudtam a kapott eredményekből, hogy intézményem pedagógusai, alkalmazotti köre törekvő a problémamegoldásra, kompromisszumkeresésre és az alkalmazkodásra, ebből pedig arra a következtetésre jutottam, hogy rendelkeznek jó konfliktuskezelési stratégiával. A kérdőív és az interjú kapcsán egybehangzó eredményt kaptam, miszerint a dolgozók többsége a problémamegoldó és kompromisszumkereső stratégiát alkalmazzák leggyakrabban.51huKonfliktuskezelésproblémamegoldás gyakorlata intézményembenA konfliktuskezelés és problémamegoldás gyakorlata intézményembenDEENK Témalista::Neveléstudomány