Mező, FerencMáth, JánosAbari, KálmánMező, Katalin2021-08-142021-08-142015-09-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 1 szám 3 (2015) , 69-78https://hdl.handle.net/2437/321229This paper offers methodological guidance to the mathematical-statistical analysis of criterium-oriented effectiveness studies (in case of examining one sample, when we compare the observed values to a criterium value of a development plan) of development programs for children who need special treatment. We provide practical help to choose the adequate mathematical-statistical test for examining differences in the case of one sample (see: Abari et all, 2015), to create commands for R statistical software, as well as to the interpretation of R results.E tanulmány a különleges bánásmódot igénylő tanulók számára készült fejlesztőprogramok egymintás, kritérium szinthez viszonyító (a fejlesztési tervben meghatározott célérték elérését tesztelő) hatásvizsgálatának matematikai statisztikai elemzéséhez kínál módszertani útmutatót. Praktikus segítséget nyújtunk az egymintás különbségvizsgálatok matematikai statisztikai számításainak kiválasztásához (vö.: Abari és tsai, 2015), a számítások elvégzésére alkalmas R statisztikai szoftverbe írható parancssorokhoz, az R által végrehajtott számítások eredményeinek értelmezéséhez, szövegbe foglalásához.application/pdfdevelopment programmeeffectiveness studystatisticR languagefejlesztőprogramhatásvizsgálatstatisztikaR nyelvFEJLESZTŐPROGRAMOK EGYMINTÁS, KRITÉRIUMORIENTÁLT HATÁSVIZSGÁLATÁNAK MATEMATIKAI STATISZTIKAI HÁTTEREfolyóiratcikkOpen Access2015https://doi.org/10.18458/KB.2015.3.69Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat31Különleges Bánásmód2498-5368