Varga, LeventeSzabó, László2012-05-292012-05-292012-04-182012-05-29http://hdl.handle.net/2437/129478A mindenki által ismert gyümölcsízű szénsavas üdítő, a Fanta születése szorosan kapcsolódik a II. világháborús Németország életéhez, és számtalan legenda lengi körül. Egyes történetek szerint maguk a nácik kísérletezték ki a Fantát, hogy megdöntsék a Coca-Cola monopóliumát. Mások szerint a Coca-Cola anyacég fejlesztette ki, hogy a háborús helyzetben is profitálhasson a német piacon. Megint mások szerint a németek egyszerűen átcímkézték a Coca-Colás üvegeket, és így új néven adhatták el az üdítőt, hogy a „felsőbbrendű faj” tagjai ne szoruljanak rá semmiben az USA-ból érkező javakra. A valóság azonban mindegyik elméletnél meghökkentőbb.52huFantaüdítőA Fanta szénsavas üdítőital jelenlegi piaci helyzete MagyarországonThe actual position of Fanta carbonated soft drink on the Hungarian marketDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingDEENK Témalista::Közgazdaságtudományrestricted