Bocsi, VeronikaSpinyhért, Jánosné2017-04-102017-04-102017-04-07http://hdl.handle.net/2437/236594Az általam választott téma felgöngyölíti azokat a gondolatokat, esetleges félelmeket, amelyeket a gyermekek éreznek még az iskolába lépés előtt. A szakirodalmak is tükrözik, hogy a zökkenőmentes átmenet egyik fontos eleme, hogy ismerjük a gyerekek életkori sajátosságait, figyelembe vegyük az eltérő fejlődési ütemet, ez által segítve az iskolába történő beilleszkedést. Mindehhez fontos feltérképezni, hogy az iskolába készülő gyerekek milyen iskolaképpel rendelkeznek, és ez a tudás honnét származik. Ahhoz, hogy segítséget tudjuk adni, ismernünk kell a problémát. Ez a kutatás segít abban, hogy rávilágítson az esetleges félelmekre, melyek szorongáshoz vezethetnek, hogy ezeket a későbbiek folyamán tudjuk kiküszöbölni, esetleg elkerülni. Azt gondolom, hogy ennek fontossága jelzi a téma aktualitását is.42huóvoda-iskola átmenetiskolaérettség6-7 éves korú gyerekek iskolakép vizsgálataDEENK Témalista::Neveléstudomány