Popovics, PéterSzilágyi, Emese2015-06-112015-06-112015-05-06http://hdl.handle.net/2437/214164Szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassam a magyar emberek borfogyasztási szokásait, feltárjam a vásárlást befolyásoló tényezőket. Azért állítottam szakdolgozatom középpontjába a borfogyasztási szokásokat, mert érdekesnek találtam ezt a témát, és érdekelt, hogy az emberek ismerik-e a borokat, és ha igen, mennyire és milyen szempontokat vesznek figyelembe azok megvásárlásakor. Irodalmi áttekintésem során ismertettem a szőlőtermesztés és bortermelés elmúlt időszakban lezajlott tendenciáit és borfogyasztás alakulását. Kérdőívet készítettem, amellyel az volt a célom, hogy az emberek borfogyasztási szokásait, a borokról való tájékozottságát és véleményét megismerjem. Ezért a felmérést a Magyarországon élő lakosságon végeztem, internetes megkérdezés alapján. Primer kutatást és kvantitatív módszert alkalmaztam azért, hogy az eredményeket szakszerűleg is kiértékelhessem. A 286 visszaérkezett választ számszerűsítettem, majd diagramokon ábrázoltam. Úgy gondolom, hogy sikerült a céljaimat elérni és a feltett kérdésekre a válaszokat megkapni valamint felállított hipotézisemet alátámasztani vagy elvetni.56huborA magyar emberek borfogyasztási szokásai és annak vizsgálataHungarian Wine Consumption Habits and their analysesborfogyasztás