Balázs, KatalinVincze, Petronella2021-05-102021-05-102021-04-14http://hdl.handle.net/2437/309289Az idősek arányának növekedése a korosztályt érintő kérdések jelentőségét is fokozza. Ide tartozik többek között az egészségmegőrzés témaköre, digitális eszközök használata. Érezhető, hogy ezen korosztály számos szempontból úgymond sérülékenynek számít, ezért kiemelt figyelmet kell fordítanunk rá. Ide tartozik a fogyasztóvédelem is, hiszen köztudott jelenség a különböző marketing fogásokon túl, hogy egyes emberek meggyőzhetősége jelentős különbségeket mutathat, és ezt a szépkorúak vonatkozásában sajnos többen is kihasználják. Véleményem szerint több olyan összefüggés húzódik az idősek viselkedése mögött, melyek magyarázatot adhatnak a korosztály veszélyeztetettségére, ezáltal iránymutatást adva a rájuk leselkedő veszélyek hatékony leküzdéséhez. Ennek feltárása érdekében a különböző demográfiai adatokon túl a meggyőzési tudatosság, továbbá az énhatékonyság és a csalásoknak való kitettség szemponjából keresem a jelentős összefüggéseket. Dolgozatom egyedisége abból adódik, hogy nem az érintett személyeket, hanem azok hozzátartozóit kérdezem az idős szüleik fogyasztóvédelmi magatartásával kapcsolatban.52hufogyasztóvédelmi sérülékenységidős korúakmeggyőzési tudatosságénhatékonyság kitettségA fogyasztóvédelmi sérülékenység hátterében álló tényezők vizsgálata időskorúak vonatkozásábanDEENK Témalista::Pszichológia