Veressné Gönczi, IbolyaSzabóné Ákos, Zsuzsánna2019-05-272019-05-272019http://hdl.handle.net/2437/268223Szakdolgozatom középpontjában a mentori tevékenységnek a szakmai tanárkok képzésben megnyilvánuló sajátosságai állnak. A témaválasztást azért is aktuálisnak érzem, mert napjainkban egyre inkább felértékelődik a szakképzés szerepe, és a Szakképzés 4.0 stratégia is azt célozza, hogy a mérnökök, gazdaságban dolgozó szakemberek mind szélesebb körben jelenjenek meg az iskolákban. A jelen helyzet azt mutatja, hogy a szakközépiskolákban, szakgimnáziumokban tanító tanárok és szakoktatók többsége most is ebből a körből érkezik, így számukra a tanári pályájuk indítása, ennek a kezdeti időszaknak a támogatása kiemelt jelentőségű. Dolgozatom elméleti részében két oldalról közelítem a témát. Bemutatom a szakképzés rendszerét, a szakmai tanárképzés múltját és jelenét, valamint a pedagógussá válás folyamatát, annak jogszabályi hátterét. Kérdőíves vizsgálat segítségével mutatom be a szakmai tanárok munkájának, pályakezdésének sajátosságait, és a vizsgálat eredményére alapozva adok gyakorlati útmutatót a mentorok és mentoráltjaik számára a pedagógus kompetenciák fejlesztése érdekében.80humentortanármentorálásszakképzésszakmai tanárképzéspedagógus kompetenciaA szakmai tanárképzés és a mentori munka összefüggéseiDEENK Témalista::Neveléstudomány