Juhász, CsabaHegedűsné, Fórián Annamária2009-03-172009-03-1720082009-03-17http://hdl.handle.net/2437/80094A környezeti nevelés lényege, hogy ne csak megismerjük környezetünket, hanem gondoskodjunk is róla. Nem elég csupán ismereteket szereznünk, de képesek legyünk a környezeti problémák megoldásaira is. A környezeti nevelés így átszövi hétköznapi életünket, s ezzel gyökeresen megváltoztatja azt. Az iskolákban folyó hagyományos környezeti nevelés ehhez már nem elegendő, hisz az ismeretszerzés csatornái oly mértékben kibővültek, az ismeretek köre és mennyisége olyannyira átalakult, hogy a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodás elengedhetetlen. Jelen dolgozatom kapcsán az alábbi célkitűzéseket fogalmaztam meg: • Milyen szintű a püspökladányi általános iskolás gyermekek környezeti attitűdje, illetve környezettudata? • Hogyan változott az 5. osztálytól az iskola elhagyásáig környezettudatos viselkedésük? • Mennyire jellemző a tanulókra környezeti elkötelezettségük felülértékelése? • Van-e különbség a fiúk és a lányok környezettudata között? • Mennyire befolyásoló tényező a szülők iskolai végzettsége?53 p.hukörnyezeti neveléskörnyezettudatosságA püspökladányi általános iskolás tanulók környezeti attitűdjeinek vizsgálata-