Mező, KatalinTakácsné Kovács, Mária2021-10-182021-10-182021-10-17http://hdl.handle.net/2437/322946A tehetséggondozás kiindulópontja, hogy oly módon tekintünk minden gyermekre, hogy tehetséges lehet valamiben. Az óvoda a maga gyermekközeli, kiegyensúlyozott légkörével, változatos és szabadon választott lehetőségeivel, akarva- akaratlanul felszínre hozza a tehetséget sejtető gyermek személyiségének komponenseit. Differenciált és adaptív módon megteremti a fejleszthetőség legoptimálisabb pedagógiai feltételeit, hogy a tehetséggyanús gyermek megmutathassa és kibontakoztathassa átlagon felüli adottságait, kiemelkedő speciális képességeit. A dolgozat célja, hogy felhívja a figyelmet az óvodai tehetséggondozás fontosságára, feltárja, hogy melyek azok a kiemelkedő képességek, adottságok, amelyek alapján leginkább beazonosíthatjuk a potenciális tehetségeket, illetve a több területen is kiemelkedő képességű, „univerzális” tehetségígéreteket. A dolgozat hozzájárul az óvodás tehetségígéretek és a tehetségükre utaló kiemelkedő képességük alaposabb megismeréséhez, az óvodai tehetséggondozás folyamatának mélyebb szintű megértéséhez. Hasznos ismereteket közöl mindazoknak akiknek fontos a kiemelkedő képességű gyermekek megtalálása és segítése, elsősorban óvodapedagógusoknak, tehetségműhely-vezetőknek, fejlesztőpedagógusoknak, de a szülőknek is.53 oldalhukiemelkedő képességekszemélyre szabott fejlesztésóvodai tehetséggondozásÓvodás tehetségígéretekDEENK Témalista::Neveléstudomány