Gombos, EszterKonyári, Tiborné2017-05-052017-05-052017http://hdl.handle.net/2437/239565Dolgozatom témája a pályakezdők beilleszkedését támogató mentorálási folyamat. Munkámban a releváns szakirodalom mentén végzett saját kutatásom alapján elemzem a Hajdúböszörményi Tankerület általános iskoláiban zajló mentorálási tevékenységet. Az információ szerzés alapjául a főszereplők által kitöltött online kérdőívek szolgálnak. A kérdések arra irányulnak, milyen feladatokat kapnak a gyakornokok első éveikben, ezekkel mennyire elégedettek, hogyan könnyítik meg az intézményvezetők a pályakezdés első éveit. A feltett kérdések vizsgálják a mentor − mentorált kapcsolatát, keresik a jó mentor kompetenciáit és a választ arra, hogy mely tevékenységek szolgálják leginkább a pályakezdők szakmai fejlődését. Vizsgálom az intézményvezetők, mentortanárok elköteleződését, a pályakezdők elégedettségét a támogatási folyamat iránt. Célom a folyamat elemzése, a nehézségek, esetleges problémák feltárása és a pozitívumok bemutatása.50humentorálásmentormentoráltpályakezdőgyakornokreflektív gondolkodásminősítő vizsgakompetenciaMentorálás A Hajdúböszörményi Tankerület Általános Iskoláiban