Nemes, MagdolnaTahirák, Erzsébet Beatrix2023-04-172023-04-172023-04-17https://hdl.handle.net/2437/349806A szakdolgozat a tanulásban akadályozott gyermekek nyelvi fejlődésével és társas kommunikációjával foglalkozik. Az utóbbi évtizedekben a pragmatika, mint tudományág, a kommunikáció egyik elkülönített tudományágát képezi. A szakdolgozatban megtörténik a tudományághoz társuló fogalmak körüljárása. A dolgozat vizsgálja az alsó tagozatos enyhe értelmi fogyatékos gyermekek pragmatikai tudatosságát. Ebből következik a dolgozat célja is, ami nem más, mint a tanulásban akadályozott gyermekek nyelvi tudatosságának megismerése, a gyermekek életkorral járó nyelvi adottságainak megfigyelése. Ezen felül a szakdolgozat foglalkozik a nyelvi zavar megjelenésének okaival, valamint vizsgálja a nyelvelsajátítás fokait.52hupragmatikanyelvi fejlődésnyelvi tudatosságtanulásban akadályozottságA pragmatikai tudatosság vizsgálata tanulásban akadályozott gyermekek körébenDEENK Témalista::Nyelvtudomány