Horváth, LajosLászló-Magyar, Fanni2021-05-202021-05-202021-04-20http://hdl.handle.net/2437/310069Szakdolgozatom a mesterséges intelligencia kérdéskörét járja körbe a filozófia és az etika irányvonalán mozogva. A dolgozat alcímében megfogalmazott kérdés ugyanakkor pedagógiai elemekkel is átfűzi a filozófiai irányultságú dolgozatot. A fogalmi meghatározást követően bemutatásra kerülnek a mesterséges intelligencia kapcsán felmerülő legfontosabb filozófiai kérdések, például, hogy a gépek képesek lehetnek-e ténylegesen az emberi gondolkodás elsajátítására. Ezután vizsgálom az MI-vel járó etikai kockázatokat, melyek közül az ember lecserélésnek problémáját járom körül részletesebben. Ekkor kerül előtérbe a pedagógia, tanárszakos hallgatóként arra helyeztem a hangsúlyt, hogy a tanárok szerepét is felválthatja-e a mesterséges intelligencia. A kérdésre nemleges választ adtam, ezt támasztottam alá szakmai véleményekkel és saját kutatási eredményeimmel. Ezt követően a dolgozat kitér arra is, hogy milyen módon hasznosítható az MI az oktatás folyamatában. A rövid kitekintés után az MI jövőjére vonatkozóan, összegezésre kerülnek a mesterséges intelligenciával kapcsolatos legfontosabb következtetések.65humesterséges intelligenciaoktatáslecserélésMI filozófiai nézőpontjatanári szerepMI etikai következményeiA mesterséges intelligencia filozófiai és etikai megközelítésbőlKépes lehet-e az MI felváltani a tanárok szerepét az oktatásban?DEENK Témalista::FilozófiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.