Bujdosóné Papp, AndreaPető, Ágnes2017-04-212017-04-212017-04-20http://hdl.handle.net/2437/238313A hátrányos helyzet egy örök, s vitathatatlan téma. Azok az emberek, akik valamilyen hátrányból indulnak életútjukon, szinte minden élethelyzetben „másnak” érezhetik magukat a társadalom tükrében. Emiatt kell minél több fejlesztési lehetőséget adni számukra. Szókincsünk igen összetett, a kommunikációhoz, s beszédünk megértéséhez elengedhetetlen elem. Emiatt a hátrányos helyzetű gyermekek kommunikációfejlődéséről végzek kutatást, melyben nyelvünk egyik szegmensét, a szókincset, valamint ennek a fejleszthetőségét szeretném megfigyelni a hátrányos helyzetű gyermekeknél. Vajon mennyire befolyásolja a családi környezet a gyermekek szókincsének fejlődését? Mikor és mivel lehetne a hátrányos helyzetből érkező gyermek beszédét javítani, fejleszteni, a nyelvi hátrányt leküzdeni? Ezek a kulcskérdések ölelik át egész szakdolgozatom tartalmát.42hukommunikácóhátrányos helyzetszókincsHátrányos helyzetű óvodások kommunikációfejlesztése, kiemelt figyelemmel a szókincsük gyarapításáraDEENK Témalista::Neveléstudomány