Kézi, Csaba2024-07-222024-07-222023-12-30International Journal of Engineering and Management Sciences, Évf. 8 szám 4 (2023) , 76-83https://hdl.handle.net/2437/376171On February 11, 2021, I gave a motivational lecture at the Tamás Esze High School in Mátészalka, and I completed a series of test tasks with the students. In this article, I looked for an answer to how students who are about to graduate approach to solving math problems. The main objective was to investigate whether they prefer to solve purely mathematical or application-oriented tasks, and in which one they achieve better results. In this paper, I analyze the results obtained.2021. február 11-én a mátészalkai Esze Tamás Gimnáziumban motivációs előadást tartottam, és a tanulókkal egy tesztfeladatsort töltettem ki. Tanulmányomban választ kerestem arra, hogy az érettségi előtt álló diákok hogyan viszonyulnak a matematika feladatok megoldásához. A fő célkitűzés annak vizsgálata volt, hogy a tisztán matematikai vagy az alkalmazásszemléletű feladatok oldják-e meg szívesebben, és hogy melyikben érnek el jobb eredményeket. Ebben a cikkben a kapott eredményeket elemzem.application/pdfmodellingmathematicsteachingpure mathematicsapplied mathematicsgrammar schoolmodellezésmatematikaoktatásalkalmazott matematikaközépiskolaelemi matematikaModellalkotás középiskolás fokonfolyóiratcikkOpen AccessCsaba Kézihttps://doi.org/10.21791/IJEMS.2023.041International Journal of Engineering and Management Sciences482498-700X