Mező, KatalinKatona, Anita2020-04-072020-04-072020-04http://hdl.handle.net/2437/283211A dolgozat megírásának célja az volt, hogy bebizonyítsuk ahogy a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelési - oktatási intézményben képesek a megfelelő feleléstechnika elsajátítására és alkalmazására. Tisztázzuk mi a sajátos nevelési igény, melyek a törvényi hátterei. Milyen helyzetben vannak ezek a tanulók az integrált intézményben? Beszélünk a tanulásfejlesztésről, valamint a tanulás során felmerülő problémákról. Bemutatjuk a tanulásfejlesztés modelljeit, kiemelve Mező Ferenc IPOO -modelljét. Az IPOO - modell részletes leírása után a felelés prezentálására fókuszálunk. Bemutatjuk ennek hatását a mindennapi életre, valamint hogy milyen módon jelenik meg az IPOO -modellben. Megfigyelést végeztünk negyedéven keresztül egy integráló általános iskolában, ahol a Mező - féle felelési ideál kritériumait szerettük volna a sajátos nevelési igényű tanulókkal megismertetni és alkalmaztatni. Minden megfigyelésben részt vett tanulót felmértünk a fejlesztés előtt és után is, hogy mennyire képes beépíteni a tanultakat a felelésébe. Azt tapasztaltuk, hogy a Mező Ferenc által kidolgozott ideális felelet kritériumait, melyet egy mérőeszköz szempontsora szerint értékeltünk, részben, vagy teljesen képesek a sajátos nevelési igényű tanulók alkalmazni.Vagy önállóan, vagy pedig tanári felszólításra. Azonban úgy véljük, hogy a negyedéves fejlesztési idő kevésnek bizonyult a sajátos nevelési igényű tanulóknál. Összességében azonban pozitív változásokat és előrelépést tapasztaltunk, mely a módszer hatékonyságát bizonyítja.47husajátos nevelési igénytanulásfejlesztésIPOO-modellfelelésfeleléstechnikaTanulásfejlesztés a sajátos nevelési igényű integráltan nevelt tanulók esetébenDEENK Témalista::Neveléstudomány