Oláh, SzabolcsGál, Ákos2025-06-302025-06-302025-04-06https://hdl.handle.net/2437/395032Záródolgozatom témaválasztásánál arra törekedtem, hogy egy hozzám közel álló és egyben érdekes, a Z generációt érintő témakörről írjak, ezért a magyar kereskedelmi bankok Innovációs pr kampányainak elemzésére esett a választásom. A digitalizáció által az elmúlt 10 évben nagymértékben átalakultak mindennapjaink, szokásaink. Az információ gyors és egyszerű elérhetősége megváltoztatta a szolgáltató szektorhoz való hozzáállásunkat beleértve a bankokkal folytatott üzleti kapcsolatokat is. Régebben elképzelhetetlen volt, hogy egy bankszámlát online megtudjunk nyitni az otthonunk kényelmét élvezve vagy telefonunk segítségével tudjunk fizetni a boltokban és webshopokban. A Z generációt tekintve már alapvető kritérium, hogy bankkártyánkat egy digitális pénztárcába rögzítve a mobil eszközünkön hordozzuk és gyakran elfordul, hogy több hónapnyi tranzakciót készpénzmentesen bonyolítunk le. A bankfióki látogatások száma is drasztikusan csökkent az elmúlt években azáltal, hogy egy hiteligénylést, értékpapír tranzakciót már online formában, a mobil applikációk segítségével el lehet végezni. A digitalizáció által néhány év leforgása alatt olyan piaci szereplők jelentek meg, akik működésüket tekintve, fizikai kapcsolatot nem létesítenek az ügyfeleikkel, létrejött a Fintech szektor. A hazai kereskedelmi bankok többsége az elmúlt években felismerte, hogy azok a pénzintézetek, kik a technológia által digitalizálni tudják szolgáltatásaikat, sokkal vonzóbbak, a pénzügyek terén még zöldfülűnek számító Z és Alfa generáció számára. A hazai bankok aktív ügyfélköre, akik tényleges bevételt termelnek az idő múlásával kezdenek kiöregedni és ahhoz, hogy profitjukat és növekedési ütemüket fenntudják tartani, muszáj a fiatalok számára is szimpatikussá és vonzóvá tenniük magukat. A dolgozatomban bemutatásra kerülő esettanulmányok által arra a kérdésre keresem a választ, hogy az Erste és az OTP Bank miképp tudja újradefiniálni a bank fogalmát és vonzóvá válni az új generációk számára.42hubankszektorPublic RelationsZáródolgozatInnovatív PR a bankszektorbanAz Erste- és az OTP Bank public relations kampányai napjainkbanKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.