Czeglédy, IstvánTán, Angéla2007-01-292007-01-2920042007-01-29http://hdl.handle.net/2437/830A kreatív személyiségtulajdonságok nem túl magas mérési eredményeit figyelembe véve azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a tanulók készségeit, képességeit szükségszerűen fejlesztenünk kell. Talán az egyik legnagyobb probléma az oktató-nevelő munkánk során, hogy nem alakítjuk ki a tanulók egyéni tanulási stratégiáit és módszereit. "Készen tálaljuk" az ismereteket, megmondjuk a gyereknek, hogy "mia legjobb megoldás", hogy időt takarítsunk meg. Így a kreatív képességek fejlesztésére nem fordítunk kellő időt. A gyerek kreatív személyiséggé formálásának kulcsa az iskolában a tanár. Az, hogy az adottságok, képességek és a kreativitás realizálódik-e a teljesítményben, nagymértékben a motivációs tényezők függvénye. A kíváncsiság, az érdeklődés és a tudásvány felkeltése, ébrentartása legfőbb hajtóereje az ismeretszerzésnek. Az egészséges sikerorientáció, a teljesítménymotiváció ösztönzi a tanulót az új ismeretek elsajátítására.54655785 bytesapplication/pdfhuproblémamegoldáskreativitást mérő feladatlapötleggazdagsághajlékonyságrugalmasságA kreatív személyiségtulajdonságok fejlesztésének lehetőségei a matematikaórákonDEENK Témalista::MatematikaDEENK Témalista::Neveléstudományip