Balázs, KatalinZolnai, Bence Vajk2024-06-202024-06-202024https://hdl.handle.net/2437/374389A tanulmány a meggyőzés tudatossága, a személyiségjegyek, a materialista értékek, a reklámokkal szembeni szkepticizmus és a hirdetési hatékonyság közötti kölcsönhatás feltárására összpontosít. Célja a reklámok hatékonysága mögött meghúzódó mechanizmusok megvizsgálása. A vizsgálat összehasonlítja, hogy az emberek hogyan ítélik meg az Ad-Force és A.I.D.A. hatásmechanizmusú reklámokat. Jelen kutatás meg kívánja vizsgálni a kapcsolatot a materialisztikus attitűd és a reklámokkal szembeni szkepticizmus között, melyről egymásnak ellentmondó adatok születtek a szakirodalomban. Ebben a dolgozatban megvizsgáljuk a meggyőzési tudatosság és a reklámokkal szembeni szkepticizmus közötti kapcsolatot, különös tekintettel a hírességeket tartalmazó és hírességeket nem tartalmazó reklámokra. A vizsgálatot kérdőívek segítségével vittük véghez, valamint négy reklámpárt mutattunk be 117 vizsgálati személynek, majd a véleményüket kérdeztük róluk.54hureklámpszichológiaad-forceszkepticizmusszemélyiségvonásokmaterializmusAd-Force reklámok megítélése és személyi jellemzők közötti kapcsolatPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.