Kocsis, Péter CsabaGebei, Dóra2022-10-262022-10-262022-10-26https://hdl.handle.net/2437/338246A dolgozatban egy hátrányos helyzetű településen, Sárrétudvariban élő roma gyermekek sajátos jellegét szeretnénk bemutatni a nevelési-oktatási intézmények tükrében, a lehetőségeikre kiterjedő gondolatokkal. A vizsgálat során a településen élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű és/vagy roma gyermekek helyzetét vizsgáltuk a szocializációs hátrányok egyes elemei tekintetében (lakhatási körülmények, gyermekvállalás, iskolai végzettség és foglalkoztatás), amelyek a családi és otthoni körülményeikre adnak következtetéseket. A kutatás másik oldala a helyi oktatási és nevelési intézmények lehetséges válaszaira terjed ki, amelyek a gyermekek hátránykompenzációs nevelésére, felzárkóztatására, lemorzsolódásuk megelőzésére, tehetséggondozásra és a középiskolai előmenetelükre adnak választ.61huszocializációintegrációhátrányos helyzetromákA roma gyermekek oktatási és nevelési helyzete SárrétudvaribanDEENK Témalista::Neveléstudomány