Pásztor, SzabolcsNovák, Barbara Szilvia2013-04-162013-04-1620132013-04-16http://hdl.handle.net/2437/164838A Csekő Kávéház és Pizzéria pénzügyi helyzetét a 2005-2012. éves eredménykimutatása és rovatszám kivonata adatai alapján elemeztem. Dolgozatom megírása során egyértelművé vált, hogy mennyire fontos egy vállalatnak az eredményessége. A kávéház története egy családi ház garázsában kezdődött 1981 tavaszán, ami mára országos hírnévre tett szert. Harminc év után is hűek maradtak a kezdeti termékekhez, és ugyanakkor újításokat is vezettek be a cukrászda életébe. Az üzlet megnagyobbítása, a termelőeszközök fejlesztése, a cukrásztermékek bevezetése, a folyamatos vendégtér bővítése és egy új pizzéria generálása a fejlődés alapvető kulcsa volt az üzletnek. Bemutatom a Kávéház történetét, szolgáltatásait, tevékenységeit, a vállalkozás szervezeti felépítését, majd szemléltetem a viszonteladói kapcsolatát és a piaci helyzetét.Dolgozatom fő része a szakirodalmi áttekintés, ahol elsősorban részletezem az egyéni vállalkozással kapcsolatos fontosabb fogalmakat, tudnivalókat és az elemzésemhez tartozó számítások levezetését. Ezek után az eredmény kimutatás és rovatszám kivonat adatait elemzem, majd az adatok alapján összehasonlítom azt a három évet, amely kiemelkedő eredményeket tartalmaz. Az eredménykimutatás és a rovatszám kivonat elemzése után hét dolgozó szolgálati idejének és havi átlagkeresetének a kapcsolatát vizsgálom a lineáris korrelációs együttható alapján. Végül kitérek a vállalkozás ÁFA adózására.38hueredménykimutatásrovatszám kivonatbevételkiadásA Csekő Kávéház és Pizzéria pénzügyi elemzése az eredménykimutatás és a rovatszám kivonat adatai alapján 2005 és 2012 közöttDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Gazdaságelemzés