Herendiné Kónya, EszterKovács, ZoltánBáró, Emőke2024-01-302024-01-302024https://hdl.handle.net/2437/365754A tanulók csökkenő érdeklődése a matematika és a természettudományok iránt vezetett minket a problémaalapú tanítási módszerek felé. Célunk volt a problémaalapú módszer következetes alkalmazása: problémaalapú megközelítést alkalmazó lecketervek megtervezése, ezen órák megtartása, dokumentálása, majd elemzése. Az elemzések során a problémaalapú megközelítést alkalmazó tanulást és tanítást több szempontból vizsgáltuk: motiváció, bevonódás, tanulói gondolkodástípusok, tanulási eredmények. A felsoroltak tanulmányozása lehetővé tette a módszer mélyebb megértését és ezáltal a kutatási terület szakirodalmának bővítését. Students’ declining interest in mathematics and science has led us towards problem-based teaching methods. We aimed to apply this method consistently by designing lesson plans in which we used a problem-based approach by delivering these lessons and documenting them. We analyzed our data from several perspectives: motivation, engagement, critical thinking, algebraic thinking and learning outcomes. Examining these aspects has helped us gain a deeper understanding of the problem-based method and thus broaden the literature in this research area.181 oldalhuproblémaalapú tanulás, motiváció, kritikus gondolkodás, algebrai gondolkodás, tanulási eredmények, problem-based learning, motivation, critical thinking, algebraic thinking, learning outcomesProblémaalapú megközelítés alkalmazása matematikaórán és hatásai felső tagozatos diákok motivációjára, gondolkodásmódjára és tanulási eredményeireEffects of problem-based approach in mathematics classrooms on lower secondary students’ motivation, thinking and learning outcomesMatematika- és számítástudományokTermészettudományok