Gortka-Rákó , ErzsébetKostura, Andrea2024-01-182024-01-182023https://hdl.handle.net/2437/365208Szakdolgozatom elején ismertetem a sajátos nevelési igényű helyzet fogalmát, ezen gyerekek fejlesztését a szociálpedagógus szerepét. Vizsgálom továbbá, hogy milyen tényezők szükségesek, az individuálisan oktatott tanuló egyenlő esélyeket kapjon az oktatásban, kik azok, akik a sajátos nevelési igényű tanulónak segítséget tudnak nyújtani. A magatartási nehézségek feltárása. Bemutatom a Kárpátalján életben lévő oktatási törvényeket. Rámutatok a szociálpedagógus munkakörének fontosságára.51huSNInevelésindividuálisoktatásSajátos nevelési igényű gyermekek (tanulók) fiatalok nevelése; sajátos nevelési igényűek helye és szerepe a családban;a társadalomban;elfogadás-elutasításDEENK Témalista::Pszichológia::SzociálpszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.