Kontor, EnikőSzabó, Krisztián2007-01-112007-01-1120062007-01-11http://hdl.handle.net/2437/568Szakdolgozatomban a public relations és a siker viszonyának kérdéseivel foglalkozom. A téma aktualitását és általam történő választását az indokolja, hogy napjainkban egyre több cég ismeri fel a pr adta lehetőségek szükségességét, de nem tudják a gyakorlatban ezeket sikeresen alkalmazni. Tanulmányomban a történeti és fogalmi részek elemzése után bemutatom a Pléon Budapest pr ügynökséget, amely 1992 óta a magyar pr piac meghatározó szereplője és a kezdtek óta a McDonald’s hivatalos sajtóirodája. A sikeres pr kampányok közül bemutatom a Super Size Me című amerikai film következtében kialakított kampányt, amely a „Táplálkozz Okosan, Hozd a Formád!” nevet kapta. Zárásképpen 80 vállalati vezető és pr szakember körében végzett kérdőíves megkérdezésem eredményeit ismertetem. A kutatás során arra kerestem a választ, hogy mennyiben járul hozzá a public relations a sikeres vállalatmenedzsmenthez.96 fol. ;598881 bytesapplication/pdfhuA kéziratos disszertációk csak a szerzői jogok maradéktalan tiszteletben tartásával használhatókPRSikerKommunikációMenedzsmentMcDonald’sPublic relationsCorporations -- ManagementA PR szerepe a sikeres vállalatmenedzsmentbenKözönségkapcsolatokVállalatok -- menedzsmentip