Odor, KingaSzepesi, Gyöngyi2010-02-182010-02-1820092010-02-18http://hdl.handle.net/2437/91625A környezetvédelem és a társadalmi felelősségvállalás területén a tudományos élet képviselői egyre többször hangsúlyozzák, hogy a vállalatok működésének társadalmi és ökológiai hatásai egyre jelentősebbé válnak, így a vállalatok is felismerték, hogy az üzlet hagyományos értékrendszere – amely a profiton, a gazdasági növekedésen, a technológiai hatékonyságon és a pénzügyi teljesítményen alapul – nem segíti a környezeti-társadalmi célok elérését. Egyre több cég felelős gondolkodású vezetője a profitmaximalizáláson túl, szociális, emberi jogi, környezetvédelmi szempontokat is beépíti a cég céljai, értékei közé, mely révén a hagyományos célrendszer módosul és elvezet a felelős vállalat kialakulásához. A felelős vállalatok széles körű terjedése nem számottevő hazánkban. Napjainkban a környezettudatos stratégiát kitűző vállalatoknak számos akadállyal kell szembenézniük, a gazdasági környezet, a kereskedelem és a meglévő infrastruktúra nem támogatja kellő mértékben a környezetbarát megoldásokat. A tanulmány célja, hogy a környezettudatos és felelős vállalati magatartás fogalmi tisztázása után bemutassa egyrészt a vállalatok célrendszerében kialakult változásokat, másrészt azokat a menedzsment eszközöket, mely révén a vállalatok környezetvédelem és társadalmi felelősségvállalás érdekében vállalt elkötelezettségüket és hozott intézkedéseiket hitelt érdemlő módon nyilvánosságra hozzák. Ezt követően értékelje a hazánkban működő multinacionális élelmiszer-gazdasági vállalatok, vizsgált témakörre vonatkozó, gyakorlatban megnyilvánuló magatartását.63 p.hukörnyezetvédelemtársadalmi felelősségvállalásélelmiszergazdaságélelmiszerkereskedelemKörnyezetvédelem és társadalmi felelősségvállalás, különös tekintettel az élelmiszer-gazdasági vállalatokraDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány